The Blog - iTulp

MAAK HIER DIRECT EEN AFSPRAAK MET EEN SPECIALIST VAN ITULPBEL 085 00 21 457 OF STUUR EEN E-MAIL

Sidebar sluiten
Type en druk enter om te zoeken
Categorieën

Voordat je ja of nee zegt, wil ik je toch eerst wat statistieken melden.

Cijfers/Statistieken:

De statistieken van Instagram:

  • Elke dag worden er wereldwijd gemiddeld 80 miljoen foto’s en video’s gedeeld
  • Over de hele wereld heeft Instagram meer dan 400 miljoen maandelijkse gebruikers.
  • Nederland telt gemiddeld 1.8 miljoen Instagram-gebruikers, waarvan er dagelijks gemiddeld 722.000 actief zijn.

Op Instagram adverteren is vooral geschikt voor:

  • Meer volgers genereren
  • Inspelen op gebeurtenissen
  • Naamsbekendheid vergroten
  • Branding-advertenties
  • Loyaliteitsacties gericht op bestaande klanten
  • Promoten van nieuwe en bestaande producten

Het beste is om op emotie in te spelen als je jouw producten of diensten onder de aandacht wilt brengen. Dan is adverteren op Instagram zeker interessant voor jou. Denk bijvoorbeeld aan reizen, mode, beauty, entertainment, food en electronica.

Op Instagram adverteren hoe pak ik dat aan?

Als je op Instagram wilt adverteren, dan heb je wel een advertentieaccount bij Facebook nodig. Er zijn veel overeenkomsten met adverteren op Facebook. Dit is natuurlijk niet geheel onverwachts, aangezien Facebook in 2012 Instagram overgenomen heeft.

Het is gelukkig geen eis dat je verplicht een Instagram-account moet hebben om te kunnen adverteren. Dit raad ik je uiteraard wel aan, zodat je eventueel direct kunt reageren op comments onder jouw advertenties.

De advertentiemogelijkheden op Instagram:

Instagram biedt drie typen advertenties aan:

  1. Foto-advertenties:
    Dit is de meest neutrale en basisadvertentie. Met deze mogelijkheid plaats je een foto, zoals eigenlijk iedereen op het platform. Je kunt kiezen tussen portret of landschap.
  2. Carrousel-advertenties:
    Met deze mogelijkheid kunnen gebruikers door meerdere afbeeldingen swipen, waardoor het mogelijk is voor adverteerders meerdere producten of diensten te communiceren in een advertentie.
  3. Video-advertenties
    Met deze mogelijkheid plaats je een video als advertentie. Instagram biedt nu de mogelijkheid om video’s van 30 seconden te laten zien, in plaats van 15 seconden.

Naast deze mogelijkheden kun je gelukkig ook call-to-action buttons toevoegen aan je advertentie:

  • Shop Now/Shoppen
  • Install Now/Installeren
  • Sign Up/Inschrijven
  • Learn more/Lees meer

Targetingsmogelijkheden:

De targeting voor adverteren op Instagram is gelukkig vergelijkbaar met dat van Facebook. Het is mogelijk om specifieke doelgroepen te benaderen op basis van interesses, hobbies en diverse demografische gegevens. Land, leeftijd en geslacht zijn verplichte targeting opties. Er wordt natuurlijk wel aangeraden meerdere opties te gebruiken, zodat je meer controle krijgt over wie jouw advertenties zien. De mogelijkheid om een custom audience/zelf gekozen publiek te bereiken is er ook, hiermee bereik je jouw eigen contacten.

Instagram maakt gebruik van informatie over handelingen van gebruikers op Instagram en Facebook. Daarnaast haalt het platform uiteraard ook informatie uit websites en apps van derden. Denk bijvoorbeeld aan gebruikers die andere gebruikers volgen en de dingen die zij leuk vinden op Instagram en Facebook. De pas ingebouwde nieuwe like of dislike emoticons van Facebook zijn op dit moment een grote verzamelbak voor de marketing van Facebook om emoties van gebruikers te inventariseren, waarop ze weer direct kunnen adverteren. Op deze manier laat Facebook en dus ook Instagram alleen advertenties zien die interessant en relevant zijn voor gebruikers.

Wie zijn de gebruikers van Instagram?

Instagram heeft voornamelijk jonge gebruikers. 50 procent van alle Nederlandse jongeren van 15 tot en met 19 jaar gebruikt Instagram. Hoe ouder de gebruikers, hoe minder er van Instagram gebruik wordt gemaakt. Het advertentieplatform is dus vooral geschikt voor organisaties die jonge doelgroepen willen bereiken.

Rapportage

Het advertentieplatform van Instagram geeft, net als bij het Facebook advertentieplatform, inzicht in statistieken. Instagram maakt daarbij gebruik van dezelfde rapportagetools als Facebook.

De kosten

De kosten voor het adverteren op Instagram werkt soortgelijk als dat van Facebook. Facebook biedt drie mogelijkheden aan:

  • Cost per mille – CPM
    Met deze mogelijkheid betaal je per 1.000 impressies. Via deze manier zorgt Facebook ervoor dat jouw advertentie aan gebruikers wordt getoond. Het is vooral bedoeld voor brand awareness.
  • Cost per click – CPC
    Met deze mogelijkheid betaal je voor elke klik op jouw advertentie. Een klik kan op een afbeelding, button, naam of comment zijn.
  • Optimized CPM – oCPM
    Met deze mogelijkheid kun je aangeven hoeveel je bereid bent te betalen voor een bepaalde actie. Een actie kan zijn: kliks, likes of bereik creëren.

Voordelen van adverteren op Instagram

Er zijn een aantal redenen waarom adverteren op Instagram interessant voor je kan zijn:

  • Instagram heeft een enorm bereik.
  • Volgens Kenshoo zijn Instagram gebruikers 2,5 keer meer geneigd om op een advertentie te klikken dan op andere socialmedia-kanalen.
  • Instagram biedt in combinatie met de kracht van de segmentatiemogelijkheden van Facebook een goede manier om mensen mobiel te bereiken met visueel beeldvullende advertenties.
  • Als je op tijd begint met adverteren op Instagram, profiteer je van de lage tarieven. Er zijn nog weinig concurrenten en dat kan jou een voorsprong geven.
  • Adverteren op Instagram kan via jouw Facebook ad-account. Je hoeft dus geen nieuw account aan te maken. Daarnaast is het gemakkelijk als je al met Facebook-advertenties werkt.

 

Reken ons er maar op af als het niet succesvol is!

Na mijn laatste online bericht, kreeg ik veel vragen of het echt zo is dat wij garantie op leads geven en of dit geen wassen neus is om contact te krijgen met mogelijke afnemers.
Natuurlijk begrijp ik de bedenkingen, omdat er al zoveel zijn die het beloven en niet waarmaken.

Wij hebben de overtuiging dat dit succesvol zal zijn. De overtuiging is zelfs zo groot, dat je ons er op mag afrekenen als het niet succesvol wordt.

Om samen tot een succes te komen is het wel belangrijk om samen een stappenplan te maken. Onderzoeken hoe je het nu doet is 1 van de belangrijkste punten. Nee, we vragen het dan niet aan jou persoonlijk, maar aan je huidige relaties en eventueel zelfs aan je medewerkers. Hun kijk om jouw dienstverlening is enorm belangrijk.

Daaruit volgt een rapportage die wij met jou zullen bespreken.

Van daaruit gaan we SAMEN verder werken en verder! Met de belofte tot succes!

Lijkt het je interessant om eens te bespreken of het voor jou ook kan?

Bel 010 – 760 7000 of 06 – 133 82 997 of mail naar info@itulp.nl

Belangrijkste is wel SAMENWERKEN!

Je moet eerst delen voordat je kan vermenigvuldigen! Als jij groeit, groeien wij ook!

Ja, dat kan!

Na een periode van uitproberen, testen bij relaties, aanpassen, finetuning en weer opnieuw opbouwen brengen we het nu naar buiten.

Wij durven het nu aan jou als bedrijf leads te garanderen.

Kan dat vraag je jezelf af? Ja…dat kan! En je mag ons er zelfs op afrekenen.

iTulp helpt jou bij het opnieuw bepalen van je online strategie. We geven je tips over wat online wel en niet moet doen, hoe je online propositie moet bepalen en we GARANDEREN je zelfs dat als je de nieuwe strategie goed gaat gebruiken je zeker leads gaat krijgen. En volgens mij leiden leads naar meer omzet! BELOOFD!

Heel veel bedrijven garanderen ook leads, maar wel met een grote MAAR.

Wij niet!

Belangrijk punt waar het heel vaak op fout gaan is het DOEN.

iTulp blijft jou ondersteunen in je online groei.

De ervaring die wij de afgelopen jaren en vooral de afgelopen 6 maanden tijdens het bouwen van dit concept opgedaan hebben (en natuurlijk blijven opdoen) delen we met jou.

We bepalen samen met jou de strategie die het beste bij jou en je doelgroep pas.

Eerlijk en transparant zaken doen met elkaar is wel een heel belangrijk factor voor je online succes.

Wellicht ben je al op de goede weg, maar dien je gewoon een extra duwtje in de rug te hebben of wat extra sturing een bepaalde richting in.

Wij kijken o.a. naar:

  • Hoe en wat doe je nu?
  • Wat doe je goed en wat doe je minder goed?
  • Hoe is je online propositie nu?
  • Is je website wel van deze tijd? Moet er geen nieuwe komen of de bestaande renoveren?
  • Hoe gebruik je social media nu? Of gebruik je het helemaal niet?
  • Hoe acquireren jullie nu?
  • En nog veel meer

Samen met jou bepalen we het hoe en wat en bouwen samen naar jouw succes!

En ja, nogmaals….wij GARANDEREN je leads….Reken ons er maar op af! Daag ons uit!

Wil je ook eens weten of wij jou kunnen helpen?

Neem contact op via 010 – 760 7000, 06 – 133 82 997 of mail naar info@itulp.nl. Onder het genot van een bak koffie bespreken we graag de mogelijkheden.

We gaan de uitdaging graag aan!

iTulp internet services
Building online succes!

Eén van de specialiteiten van iTulp is het online op de kaart zetten van de ZZP’er (tegenwoordig steeds vaker zelfstandig professional genoemd).

Naast het hebben van een professionele website en een goede social media propositie is een ZZP’er nog lang niet klaar. Naast het online zijn is het natuurlijk ook van groot belang om de adminstratie op orde te hebben.

1 van de relaties van iTulp is Britewater Consultants.
Britewater is gespecialiseerd in de administratieve ondersteuning van de zelfstandig professional.

Ben je op zoek naar een business coach die jou helpt je droom te verwezenlijken? Ook daar is Britewater in gespecialiseerd.

Voor een hele lage prijs heb je de maximale administratieve ondersteuning die je verdient!

De reden dat wij dit bericht delen met jou is omdat wij van iTulp zeker weten dat je er iets aan hebt en je het verdient om ontlast te worden op adminstratief vlak.
Britewater is de partij als het gaat om de adminstratie voor de ZZP’er. Ze zijn gevestigd in de regio Rotterdam.

Vragen? Surf naar www.britewater.nl.

Social media is niet meer weg te denken in onze dagelijkse bezigheden. We volgen allemaal vrienden en bekenden op Facebook en Instagram, want we zijn allemaal nieuwsgierig wat iemand uitspookt een meemaakt de hele dag. In ons privéleven hebben we dit allemaal goed voor elkaar. Maar hoe zit dat met de ondernemers onder ons?

Wij komen dagelijks in contact met bedrijven die weinig of niets doen aan social media. De redenen hiervoor die wij vaak horen zijn:  “Geen tijd“, “Weet niet waarom” of “ben bang voor slechte recensies“.

Vooral het laatste is een veel gehoorde opmerking in de horecabranche. Zijn er nog echt bedrijven die denken dat als je geen Facebook, Twitter of Instagram hebt dat er dan niet over je geschreven wordt? Niets is minder waar uiteraard. Als iemand een (slechte of goede) recensie wilt schrijven over je bedrijf of instelling, dan doen ze dat toch echt niet alleen op je Facebookpagina of Instagramaccount. Er zijn genoeg alternatieven waarop ze hun mening kunnen geven. Denk eens aan Travelbird, Kassa, TrosRadar of een ander forum wat over je branche gaat. Je houdt iemand echt niet tegen omdat je geen Facebook of Instagram hebt als bedrijf.

Wij zijn van mening dat je gewoon Social Media MOET hebben. Waarom?

Hier zijn meerdere redenen voor:

  • Je verbetert je vindbaarheid in de zoekmachines,
  • Je creëert volgers, die weer voor meer volgers kunnen leiden,
  • Je bent zichtbaar,
  • Je wordt serieus genomen,
  • Mensen worden nieuwsgierig naar je,
  • Je kunt de mooiste foto’s laten zien (over je product of dienst),
  • Je berichten kun je gerichter maken in je volgers, wat weer leidt tot meer traffic naar je website,
  • Acties delen gaat een stuk makkelijker,
  • Etc. etc. etc.

We kunnen wel doorgaan met redenen noemen, maar wij denken dat het beeld nu wel een beetje duidelijk is.
Maar je moet het wel DOEN. Heb je er geen tijd voor, laat het dan doen.

Bij iTulp kun je je social media al laten beheren vanaf € 49,00 per week.

Wil je meer weten over het uitbesteden van je social media of wil je een passende offerte hierover ontvangen? Neem dan contact op via 010 – 760 7000 of per mail via info@itulp.nl

 

De komende weken wil ik jullie graag regelmatig een tip/truc geven over wat je WEL en over wat je NIET moet doen op LinkedIn.

Sommige tips en trucs zullen bij velen van jullie als “standaard!” of “wist ik al!” aangemerkt worden. Maar helaas zie ik regelmatig toch veel standaard fouten voorbij komen op LinkedIn.

Laten we deze week eens beginnen met het onderwerp profielfoto.

1 van de meest belangrijke eyecatchers van je profiel is je profielfoto.

Wat je niet moet plaatsen als profielfoto:

– Vakantiefoto,
Altijd leuk om te zien waar je op vakantie geweest bent en hoe bruin je geworden bent, maar zijn daar niet andere Social Media kanalen voor?

– Jij met kinderen of huisdieren,
Ik heb ook een zoon en een aquarium vol vissen, maar dat is echt niet de intentie van LinkedIn lijkt me. Hou het zakelijk of in ieder geval casual zakelijk.

– Veraf,
Geen idee hoe je er nou echt uitziet. Heb helaas geen vergrootglas bij me.

– Niet kijkend in de camera.
Als we elkaar ontmoeten, kijken we elkaar toch ook aan?

– Afgesneden foto waarop er nog een deel van iemand anders opstaat,
Tja. Ik word altijd nieuwsgierig en wil toch graag weten van wie die arm in beeld is?

– Meerdere personen op de foto,
Wie ben je nou eigenlijk van de 2?

Nu is je vraag natuurlijk, wat dan wel?

Daar is maar 1 antwoord op:

Hou je profielfoto op LinkedIn puur en (casual) zakelijk. Als je een perfecte indruk achter wilt laten met je profielfoto, laat er dan 1 maken door een fotograaf. Daar heb je namelijk nog meer aan.

Groeten,

Gregory Stuurman

Heel veel bedrijven doen veel aan acquisitie en dat is maar goed ook.
Zonder acquisitie geen leads en zonder leads geen omzet. Maar dat lijkt me logisch.

Acquisitie plegen kost veel tijd en geld. De verkoper moet of de telefoon pakken of echt koud bij bedrijven naar binnen stappen. Laten we dit Verkoop 1.0 noemen. Lees meer

Dat iTulp van vele markten thuis is, dat weten de meesten al wel.

Maar toch willen we het jullie niet onthouden.

Voor EchtveelVoorWeinig.nl hebben wij het nieuwe logo ontworpen.

Dit om de online propositie te verbeteren.

 

Is Social Media nou echt heel belangrijk voor mij als bedrijf? Dat is een vraag die wij bij iTulp regelmatig krijgen.
Daar kunnen wij volmondig JA op zeggen. Of je doet het wel of je doet het niet. Een tussenweg bestaat niet.
Social Media half onderhouden kan gewoon niet, want dan wordt je echt niet meer serieus genomen. Lees meer

De nieuwe website van Ophuysen is ook live. Leuke samenwerking met de klant en designbureau om tot het resultaat te komen.

Nu de verdere optimalisatie en vindbaarheid oppakken!! (SEO en AdWords).

Wederom een nieuwe WordPress website gelanceerd door iTulp. Ditmaal in recordtempo en het is gelukt.

Love it when a plan comes together.

 

Curitas is een kledinginzamelingsbedrijf. Bekijk de nieuwe website op www.curitas.nl

 

 

Op Frankwatching.nl kwam ik een interessant artikel tegen over de 6 manieren om mensen te beïnvloeden volgens Robert Cialdini.

Wellicht bekend voor velen, altijd goed om te herhalen.

Bewust deze manieren gebruiken kunnen de conversie en omzet sterk toenemen. Zo gebruiken we bij het Nederlands Hypotheek Collectief een leuke anekdote over de Hare Krishna-beweging. Deze beweging was eens aan het collecteren op een druk vliegveld.

Een van de monniken stond een stukje terug in de gate een lelie uit te delen. Geheel gratis reikte hij iedereen een bloemetje aan. Je moest wel een onbeschofte hork zijn om dat niet aan te nemen.

Verderop stonden een aantal monniken te collecteren. Men werkte zo op de wederkerigheid in dat ze een conversie ratio hadden waar Bol.com trots op zou kunnen zijn.

 

Interesse in de 6 manieren om mensen te beïnvloeden?

Lees het artikel op Frankwatching

 

Op zoek naar ideeën om je Adwords-campagne te optimaliseren? In dit artikel geef ik tips voor het testen van advertentieteksten in Adwords. Advertentieteksten kunnen een wereld van verschil maken in het resultaat. Er is helaas niet één antwoord voor een goede advertentietekst. Wat maakt dat iemand op een advertentietekst klikt is subjectief. Test daarom altijd met verschillende advertentieteksten om te ontdekken wat werkt om het optimale resultaat te behalen.

Voordat je kunt gaan testen, is het belangrijk dat je campagneinstellingen goed staan. De instellingen hebben namelijk invloed op de betrouwbaarheid van de resultaten. Om advertentieteksten te testen, zorg je dat de advertenties gelijkmatig worden weergegeven. Ga daarvoor naar ‘Instellingen’ op campagneniveau, onder ‘Geavanceerde instellingen’ wijzig je de advertentierotatie naar ’gelijkmatig rouleren’ of ‘rouleren voor onbepaalde tijd’. Welke optie je kiest is afhankelijk van de periode waarin je wilt gaan testen. Bij de optie ‘gelijkmatig rouleren’ worden de advertenties na 90 dagen automatisch geoptimaliseerd voor klikken of conversies, bij ‘rouleren voor onbepaalde tijd’ blijven de advertenties gelijkmatig rouleren.

Lees het volledige artikel op Frankwatching.

iTulp internet services | Wij creëren online omzet