Op zoek naar ideeën om je Adwords-campagne te optimaliseren? In dit artikel geef ik tips voor het testen van advertentieteksten in Adwords. Advertentieteksten kunnen een wereld van verschil maken in het resultaat. Er is helaas niet één antwoord voor een goede advertentietekst. Wat maakt dat iemand op een advertentietekst klikt is subjectief. Test daarom altijd met verschillende advertentieteksten om te ontdekken wat werkt om het optimale resultaat te behalen.
Voordat je kunt gaan testen, is het belangrijk dat je campagneinstellingen goed staan. De instellingen hebben namelijk invloed op de betrouwbaarheid van de resultaten. Om advertentieteksten te testen, zorg je dat de advertenties gelijkmatig worden weergegeven. Ga daarvoor naar ‘Instellingen’ op campagneniveau, onder ‘Geavanceerde instellingen’ wijzig je de advertentierotatie naar ’gelijkmatig rouleren’ of ‘rouleren voor onbepaalde tijd’. Welke optie je kiest is afhankelijk van de periode waarin je wilt gaan testen. Bij de optie ‘gelijkmatig rouleren’ worden de advertenties na 90 dagen automatisch geoptimaliseerd voor klikken of conversies, bij ‘rouleren voor onbepaalde tijd’ blijven de advertenties gelijkmatig rouleren.
Lees het volledige artikel op Frankwatching.