Aanmelden workshopBel 085 00 21 457 of stuur een e-mail

Sidebar sluiten
Type en druk enter om te zoeken
Categorieën

Hoe weet je welke aanpassingen aan een website goed werken? Je verandert een klein ding en de omzet stijgt. Zit dat in de verandering of omdat het toevallig vakantieperiode is? Meer weten? Neem contact op.

Waarom A/B testing?

Om op een goede en gestructureerde manier het rendement van jouw website te verhogen. Door iedere keer een apart stukje te testen tegen de huidige site, leer je wat goed werkt.

Hoe werkt A/B testing?

A B Testing

A B testing

Met A B testing test je een variant van je pagina. Je laat 50% van de bezoekers de orginele pagina zien. De andere 50% van de bezoekers zien jouw variant. Vervolgens ga je kijken welke pagina het beste scoort. Die wordt tot winnaar uitgeroepen. Dit herhaal je totdat je het gewenste resultaat hebt bereikt.

Waar moet je rekening mee houden met A/B testing?

Let erop dat je duidelijke doelen stelt in een A/B test. Dat is bijvoorbeeld een aankoop, download of het achterlaten van gegevens. Laat A/B testing ook lang genoeg doorlopen om statistisch significant te worden. Je hebt voldoende conversies nodig om met grote zekerheid te zeggen dat je een winnaar te pakken hebt.

Wil je advies  of meer weten over A/B testing? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op, drink een kop koffie met ons

iTulp internet services | Wij creëren online omzet

Facebook89
Facebook
LinkedIn16
Nieuwsbrief
RSS