Zoekmachine optimalisatie
SEO staat voor “Search Engine Optimization” ofwel zoekmachine optimalisatie. Met SEO bedoelen we het organisch hoger laten scoren van je website in zoekmachines zoals Google. Waarbij met SEA door middel van Adwords op de korte termijn resultaten te behalen zijn kan SEO juist op de langer termijn voor meer omzet zorgen.
Het optimaliseren van de zoekresultaten doen we zowel off site als on site. Met on site SEO bedoelen we het optimaliseren van de pagina’s op de website, zodat zoekmachines de inhoud optimaal kunnen lezen en weergeven. Met off site SEO gaan we door middel van een online marketing strategie de online presence van de website vergroten. Dit kan met een actief blog en social media beleid, maar ook met link building.
Zoekwoord analyse
De eerste stap bij het optimaliseren van de zoekresultaten is er achter komen welke zoekwoorden relevant zijn voor de site. Met behulp van de historische statistieken van Google Analytics kunnen we een lijst van zoekwoorden opstellen. We kijken dan vooral welke zoekwoorden voor omzet zorgen. Vervolgens bekijken we met diverse tools de potentie van de zoekwoorden en maken we een selectie.
Met deze analyse in de hand kan het optimaliseren beginnen. Het mooie is dat de zoekwoord analyse ook zijn waarde heeft bij het opstellen van een zoekmachine advertising campagne.
Resultaten
Een bepaalde positie binnen Google kunnen we nooit garanderen, maar het mooie is dat zoekmachine optimalisatie altijd werkt. De online presence van het bedrijf vergroten, het hebben van een actieve website en een levendig social media kanaal zijn vereisten voor online succes.
Contact opnemen
Wij presenteren graag onze visie op uw online presence, interesse?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. De koffie staat klaar voor je.
[visual_button url=”/contact/” style=”default” size=”small” target=”_self”] Neem contact op [/visual_button]